Gezonde school

Actieve en gezonde leerlingen, een veilige schoolomgeving, fris klimaat en aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van de kinderen. Op Het Baken is er volop aandacht voor. We hebben zelfs een vignet Gezonde School behaald waarmee we officieel voldoen aan de kwaliteitscriteria van deskundigen.

Een gezonde leefstijl is belangrijk voor iedereen en zeker ook voor kinderen. Jongens en meisjes die zowel geestelijk als lichamelijk gezond zijn, zich veilig voelen en op hun gemak zijn, presteren vaak beter op school. Dit zorgt voor goede resultaten en minder schoolverzuim. Ook in de lessen is het thema gezondheid opgenomen en hebben we ook speciale aandacht voor sociale veiligheid.

Bewegen is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met gezondheid. Elke groep krijgt twee keer per week gymles van een bevoegde gymleerkracht, maar daar houdt de beweging niet bij op. We besteden door het jaar heen extra aandacht aan allerlei sportieve activiteiten.

In ons traktatiebeleid proberen we gezonde traktaties te stimuleren. We hebben 3 fruitdagen op Het Baken en de leerkrachten ontvangen elke 2 weken vers fruit om ook hen gezond te houden.